שיווק ב- YOUTUBE

אתם חיים בסרט? אם לא, כדאי שתתחילו!

אם טוענים שתמונה שווה אלף מילים, אין שום ספק שסרטון שווה הרבה יותר מ-100,000 מילים, ויכולה להעיד על כך העובדה כי גם הרשת החברתית פייסבוק התחילה לעשות שימוש בסרטונים ובשידורים חיים על מנת למשוך את תשומת הלב של הגולשים בה.
אבל, פייסבוק כבודה במקומה מונח.
כשאנחנו חושבים על סרטונים, אנחנו חושבים דווקא על היוטיוב, שמאז הפציע בחיינו בפברואר 2005, הפך להיות מקור הסרטונים העיקרי ברשת למעל למיליארד משתמשים רשומים, לאתר השלישי ברמת הפופולריות שלו ברשת (לאחר גוגל ופייסבוק), ולמנוע החיפוש השני בפופולאריות שלו בעולם (אחרי גוגל).
כיום הערוץ העסקי ביוטיוב משמש כנכס דיגיטלי לכל דבר, כמו אתר האינטרנט או דף הפייסבוק של עסק וגם פרסום מודעות מסוגים שונים ביוטיוב מאפשרת לכם רובד שיווקי נוסף. כמו לכל פלטפורמה, גם ליוטיוב ישנם יתרונות, חסרונות, כללים וטריקים משלו.

הנה מספר עובדות על יוטיוב, שכאמור, נחשב כיום לפלטפורמת שיתוף וחיפוש הווידיאו הרצינית ביותר:

  • 300 שעות של ווידיאו מועלות ליוטיוב בכל דקה.
  • קרוב לחמישה מיליארד סרטונים נצפים ביוטיוב על ידי 30 מיליון מבקרים ומשתמשים רשומים בכל יום.
  • בחודש ממוצע, שמונה מתוך עשרה בני 18-49 ייכנסו ליוטיוב לפחות פעם אחת.
  • אורך צפייה ממוצעת ביוטיוב בגישה ממכשיר נייד היא יותר מ-40 דקות, כשמחצית מהצפיות ביוטיוב מגיעות ממכשירים ניידים.
  • ממוצע הגילאים של משתמשים וצופים ביוטיוב: 18-24 – 11%, 25-34 – 23%, 35-44 – 26%, 45-54 – 16%, 50-64 – 8%, 65+ – 3% ובני גילאים לא ידועים – 14%. לא קשה להבחין שטווח הגילאים המרכזי של השימוש ביוטיוב זהה לזה של קהל היעד המשמעותי לרכישה אונליין של רוב המוצרים והשירותים (25-54).

בשל השילוב של יוטיוב בגוגל (או ההיפך), הפרסום ביוטיוב נעשה דרך AdWords, מה שמאפשר לכם התנהלות על קרקע מוכרת וידידותית, אם אתם ממילא מקדמים בגוגל באופן ממומן.

ישנם מספר פורמטים למודעות המופיעות ביוטיוב:

  • מודעות ברשת המדיה – המודעות האלה מופיעות מימין לסרטון המוצג ומעל לרשימת הסרטונים המוצעים לצפייה בצפייה ממחשב נייח. גודלן 300X250 או 300X60.
  • מודעות שכבת-על – מודעות שקופות-למחצה המופיעות ב-20% משטחו התחתון של מסך הסרטון בצפייה ממחשב נייח. מופיעות כמודעות תמונה או טקסט בגודל 468X60 או 728X900.
  • מודעות ווידאו שניתן לדלג עליהן – מודעות ווידאו מאפשרות דילוג עליהן לאחר חמש שניות, במידה והצופה בוחר לעשות זאת. הן בנגן הווידיאו עצמו וממוקמות לפני הסרטון הראשי, במהלכו או אחריו, בצפייה ממחשב נייח, מכשירים ניידים, טלוויזיה וקונסולות משחקים.
  • מודעות ווידאו שלא ניתן לדלג עליהן, ומודעות ווידאו ארוכות שלא ניתן לדלג עליהן – מודעות ווידיאו המופעלות בנגן ואינן מאפשרות לצופה לדלג עליהן, אם ברצונו לצפות בסרטון הראשי. הן ממוקמות לפני הסרטון הראשי, במהלכו או אחריו, בצפייה ממחשב נייח או ממכשירים ניידים. אורכן 15 או 20 שניות (בהתאם לתקנים האזוריים) למודעות הרגילות ועד ל-30 שניות במודעות הארוכות.
  • מודעות באמפר – מודעות ווידאו שנמשכות עד לשש שניות והצופה אינו יכול לדלג עליהן. מופיעות בתחילת הסרטון הראשי בצפייה ממחשב נייח או ממכשירים ניידים.
  • כרטיסים ממומנים – צפים מעל הסרטון הראשי כטיזר בן מספר שניות ומציגים תוכן רלוונטי לסרטון הנצפה, כמו מוצרים המוצגים בו או סרטונים נוספים בנושא. לחיצה על סמל ה-I בצד שמאל של המסך תאפשר דפדוף בכרטיסים. גדלי הכרטיסים משתנים והם נצפים בעת צפייה ממחשב נייח או ממכשירים ניידים.
כיום, יוטיוב מהווה יעד לגלישה מהמחשב הנייח ומהמכשירים הניידים, ולכן, בעצם כל מפרסם שקהל היעד שלו נמצא בטווח הגילאים 25-54, יכול להפיק תועלת מפרסום סרטון תדמית או סרטון טיפים בערוץ היוטיוב העסקי שלו (ושיתופו משם), או בשיווק ביוטיוב באחד מפורמטי המודעות השונים שהיא מציעה למפרסמים.

קשה לחשוב על אפיון ספציפי של אדם או קבוצה שאינם מבקרים צופים בסרטונים ישירות ביוטיוב, או כאלה שאינם פוגשים את הסרטונים כשהם משותפים מהיוטיוב ומפורסמים במדיות האחרות.
היוטיוב בשל היותו מנוע חיפוש לסרטונים ובמקביל, פלטפורמה בעלת אפשרות שיתוף ברשתות החברתיות, מאפשר פניה גם ללקוחות פסיביים וגם ללקוחות אקטיביים, גם ללקוחות שזקוקים לשירות מיידי וגם ללקוחות בטווח הרחוק.
כך שיתכן מאד, כי המפרסמים היחידים ששיווק ביוטיוב לא יענה על צרכיהם, הם המשווקים והמפרסמים הפונים לקהל המבוגר (בני ה-65 ומעלה) שנוכחותם ביוטיוב נמוכה באופן משמעותי משאר טווחי הגילאים

logo_draft

למה אתם זקוקים ל- Smart Web?

כאשר עוסקים בפרסום ובשיווק, ישנם חלקים רבים של אותו פאזל אסטרטגי, אליהם יש לתת את הדעת. במיוחד כאשר משווקים בפלטפורמה כמו יוטיוב, המציעה מגוון רחב כ"כ של מודעות ואפשרויות, מחירו של הפרסום הוא אמנם אלמנט חשוב, אבל פרט לו, נכנסים למשוואה קריטריונים נוספים, חשובים לא פחות (כמו התאמת סוג המודעה לגילו של קהל היעד ומינו, מילות המפתח עבור תגיות המטא וכד').

אלו הם דברים שעבורם אתם זקוקים למקצוענים – ואנחנו כאן בשבילכם.