
קידום אתרים אורגני - SEO
כבעלי עסקים ודפי אינטרנט, אנחנו מעוניינים לראות את האתר שלנו בדף החיפוש הראשון של גוגל, מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בישראל, המשמש כ-90% מהחיפושים באינטרנט. לתוצאות שבעמוד השני הגולשים כמעט ולא טורחים להגיע, ושלא נדבר על העמודים של השלישי והלאה שכמעט אין להם דורש..
איך מצליחים להגיע לעמוד החיפושים הראשון והנכסף?
התחרות על כך גדולה, ומולכם בתי עסק ואתרים רבים שיהיו מעוניינים להילחם על אותה המשבצת.
בדיוק בשביל זה אתם זקוקים למקדמי אתרים מקצועיים, שיצליחו לשים אתכם על המפה הגלובאלית ויגרמו לכמה שיותר אנשים להיכנס דווקא לאתר שלכם, ולא לזה של המתחרים שלכם.
מה זה SEO?
ראשי התיבות של SEO הינם: Search Engine Optimization, אופטימיזציה של מנועי חיפוש.
כמקדמי אתרים, אנו עובדים על קידום אתרים אורגני שישמור את האתר שלכם בדירוג הגבוה ביותר של תוצאות החיפוש באינטרנט שאינם ממומנות, ובצורה זו יקבל הכי הרבה קליקים וכניסות של הגולשים.
מה כוללת עבודת ה-SEO?
כצרכנים, אנחנו מדרגים אתרים על פי הנראות והתוכן שלהם, והקלות בה אנו מגיעים למידע שאנחנו מחפשים. אך למנוע החיפוש גוגל ישנם קריטריונים נוספים שסמויים מעין הגולשים.
אנשי גוגל עוברים על כל האתרים ומדרגים אותם על פי מספר פרמטרים שרובם אינם גלויים לנו, האלגוריתם המלא נשמר חסוי (אומרים שאין עובד אחד בגוגל שיודע את כל קריטריונים שמקדמים אתר בצורה אופטימאלית..).
אך למרות זאת, ישנם פרמטרים רבים שידועים לנו, ובעזרתם אנו משפרים אתרים ומביאים אותם למצב האופטימאלי, כך שכשגוגל יעבור אליהם הוא ידרג אותם במקום גבוה במנועי החיפוש.
קשה מאד לנהל את האתר בצורה מדויקת שעומדת בקריטריונים הרבים.
גוגל אינה אוהבת אתרים שמקדמים את עצמם בצורה אגרסיבית ולא טבעית, ואף מעבירה אותם פעמים רבות בכוונה לדפים המרוחקים מעמוד התוצאות הראשון, כך שקידום אתרים הינו מלאכת מחשבת עדינה, עם איזונים וניואנסים דקים.
בנוסף לכך, כמו הטכנולוגיה, גם אלגוריתם החיפוש משתכלל ומתפתח בקצב מסחרר, מה שדורש יד תמידית על הדופק מצד המתכנתים ומקדמי האתרים ופעילות מקצועית שוטפת.
להלן חלק מהקריטריונים הנדרשים לקידום אתרים:
- שימוש במילות מפתח אותם מחפשים הגולשים במינון מדויק. גוגל לא אוהבת אתרים שמשתמשים בהם יותר מידי… וכל זאת בצורה שהגולש לא ירגיש.
- מבנה נכון של פסקאות ומספור
- התדירות בה האתר מתעדכן ונוסף לו תוכן חדש
- זמן טעינת האתר (מושפע גם מהגרפיקה שהמינון שלה צריך להיות מדויק)
- מבנה ברור עם כותרות וכותרות משנה, תיאורי דפים ותמונות
- היררכית העמודים באתר, חלוקה לקטגוריות ולתת קטגוריות בצורה שיהיה קל לנווט באתר, ולהגיע ליעד הרצוי תוך 3-4 קליקים
- יצירת מפת XML לגוגל, שתיצור את ההיררכיה באתר (שונה מזו של הגולשים)
- ותק האתר
- תיקון תקלות בקוד האתר (HTML ודומיו)
- איכות השרת בה מאוחסן האתר
למה שיהיה לכם חשוב לקדם את האתר שלכם עם SEO?
הטכנולוגיה מתפתחת. האתרים והחנויות המכוונות מחליפות את המכולת השכונתית, ואפילו את הקניון הקרוב. כיום נוח להשוות מחירים באינטרנט ולקבל מידע על מוצרים, והכי טוב, את כל הפעולות האלו מבצעים מהמחשב הביתי או הסמרטפון, מבלי לכתת רגליים ולהתאמץ יותר מידיי.
מחקרים מראים ש-60 אחוז מהלחיצות במנוע החיפוש הן על שלוש התוצאות הראשונות בעמוד הראשון! כך שבמידה ואתם מעוניינים שהעסק שלכם יהיה על המפה, אתם זקוקים לאתר טוב זמין ומושך שימשוך את הלקוחות שלכם לקנות דווקא מכם, אבל לא פחות חשוב מזה – אתם זקוקים שגם גוגל יאהב את האתר שלכם על מנת שהגולשים יגיעו דווקא אליכם ולא אל העסקים המתחרים שלכם, וידרג את האתר שיהיה בעמוד הראשון, או השני לכל היותר.
ואת כל זה ניתן לעשות בעזרת לקידום אתרים אורגני של ה-SEO.