בניית אתרי תדמית לעסקים

כל מה שרציתם לדעת על בניית אתרי אינטרנט

באוגוסט 2017 נספרו קרוב ל-1,240,000,000 (כן, קראתם נכון – 1.24 מיליארד!) אתרים בעולם,
כך לפחות ע"פ הנתונים המפורסמים באתר hostingfacts.com.
אנשים, לעומת זאת, היו באותו הזמן, קצת מעל ל-7,500,000,000 (על פי אתר worldometers.info).

מה שזה אומר בעצם, על כל שישה אנשים בעולם בערך, יש אתר!
האם זה נותן לכם מושג כלשהו לגבי כמות האתרים שישנה כיום ברחבי הרשת?

 

כמעט לכל אתר ייחוד משלו

יחד עם זאת, בדיוק כמו שלא כל אותם 7.5 מיליארד אנשים זהים האחד לשני,
והם נבדלים בתכונות מיוחדות להם ומטרות משלהם, כך גם כל אותם אתרים אינם זהים,  ונבדלים זה מזה במבנם, מטרתם, תכניהם או עיצובם, אשר נקבעים בשיתוף בין בעלי האתר לחברה או לאדם אשר בנה עבורם את האתר.

וכאן, נעצור לרגע לצורך הערה קטנה: כמובן שתוכלו לבנות את האתר שלכם בעצמכם, וזה גם יכול להיות הצעד החסכוני ביותר עבורכם כאשר מדובר באתר פרטי, אישי או משפחתי. אבל כאשר מדובר באתר עסקי הפונה לקהל הרחב, יש להיעזר באיש מקצוע לשם כך, מאחר
והרבה מאד מוטל על כף המאזניים התדמיתיות שלכם!

 

למה עסקים זקוקים לאתר?

כיום, אתר שווה ערך לכרטיס הביקור הקלאסי בו השתמשו בעיקר בעבר.
בחלק גדול מהמקרים, הוא מהווה את הנקודה הראשונה בה הלקוחות העתידיים פוגשים את המוצר/השירות או בית העסק, ובעקבות החוויה שלהם, הם יחליטו אם להמשיך את הקשר הזה או לא.
מובן שישנם סוגי אתרים שונים ברשת, אשר כל אחד מהם נבנה למטרה שונה (נרחיב עליהם מעט בהמשך), אבל, אתר שנבנה למטרה מסוימת אמור למלא אותה בצורה הטובה ביותר, אחרת, הוא איננו ממלא את ייעודו וחבל על הזמן והכסף שמושקעים בו.

 

מדוע שיחת היכרות שמטרתה הכרת צרכי העסק הינה הבסיס לכל בניית אתר מקצועית?

כאשר אתם בונים אתר בעזרת חברה מקצועית, שיחה זו חשובה ביותר ואל תוותרו עליה גם אם זמנכם דוחק!
מטרתה לאפיין את צרכי העסק שלכם בצורה הטובה ביותר ולהניח את הבסיס המוצק לבניית האתר שלכם. היא כוללת מיקוד בפונקציונאליות של האתר (כלומר, מטרתו) אשר קובעת את סוג האתר שייבנה, את הגרפיקה הנדרשת לו, את טיב התוכן, ובעצם – את כל מה שיהיה באתר. חלק מהאתרים יכולים להסתפק בהצגת פרופיל חברה ותחומי העיסוק העיקריים שלה, ואילו חלקם האחר מספק לגולשים המגיעים אליהם חוויות גלישה רחבות יותר ומסוג שונה (כמו שיתופיות או מכירת מוצרים).
להלן כמה מסוג האתרים העסקיים הנפוצים ביותר ברשת כיום:

  • דף נחיתה
    דף הנחיתה הוא עמוד אינטרנט בודד, שמטרתו לגרום לגולש המגיע אליו לבצע פעולה מסוימת (כמו הזנת פרטי ההתקשרות איתו, הרשמה לניוזלטר, רכישת מוצר או שירות ספציפי וכן הלאה). לרוב, דפי נחיתה נכללים כחלק מקמפיין פרסום ברשת, מנוסחים ומעוצבים כדי להשיג כמה שיותר המרות (ביצוע הפעולה הספציפית הנדרשת).
  • מיני סייט (מכונה גם מיניסייט, מיני-אתר או אתרון)
    אתר קטן מהרגיל, בן עד לחמישה עמודים המכילים תוכן שיווקי או פרסומי על מבצע ספציפי, מוצר חדש מסוים או אירוע (כמו השקת מוצר). הוא מהווה אתר בזעיר אנפין שכולו עוסק בנושא המסוים, ומאפשר לגולשים המגיעים אליו לקבל מידע על המוצר, על החברה שמאחוריו, להביע נכונות בקבלת פרטים נוספים על ידי הזנת פרטי קשר, או, להגיע לאחר הראשי של בית העסק. בדומה לדף נחיתה, גם מיני סייט בנוי באופן פשוט וממוקד, המוביל את הגולש לבצע את הפעולה המצופה ממנו (רכישת המוצר, השארת פרטיו וכד').

 

שני סוגי האתרים הייחודיים והייעודיים הללו אינם מהווים תחליף לאתר הראשי של העסק, אשר גם הוא מתחלק למספר סוגים:

  • אתר תדמית
    אתר שמטרתו לבסס את נוכחותו של העסק ברשת. הוא יכיל מידע שיווקי (ולא מקצועי) על העסק, על העומדים מאחריו, על תחומי ההתמחות שלו ועל השירותים או המוצרים שהוא מציע לגולש.
    הוא ידגיש את יתרונותיו היחסיים של העסק מול מתחריו (כמובן שלא במילים מפורשות). האתר התדמיתי (בניגוד לאתרי התוכן או אתרי המכירות אונליין, עליהם נרחיב מיד) הוא סטטי למדי (אתם לא משנים את דף ה"אודות" בכל יום, או לפחות, אנחנו מקווים שאתם לא עושים זאת J), ולכן, לרוב, אתרים כאלה ייבנו על ידי בונה אתרים מקצועי, ללא מערכת ניהול או מערכת CMS (Content Management System – מערכת ניהול תוכן) גמישה. באתר כזה הדגש מושם על עיצוב יוקרתי, גרפיקה מרהיבה וכן הלאה, ופחות על הקידום במנועי חיפוש (SEO).

ניתן לקשר בין אתר תדמיתי לאתר התוכן ו/או לאתר המכירות של העסק, על מנת להגדיל את האפקטיביות שלו, אבל, לרוב, אתר תדמית מהווה את הבסיס המינימלי שלו עסק זקוק על מנת ליצור נוכחות וירטואלית כלשהי ברשת.

  • אתר תוכן
    אתר אשר מבוסס על CMS (כיום, בעיקר וורדפרס) המאפשרת הוספתם ועריכתם של תכנים על ידי העסק בעצמו, לאחר העלאתו של האתר לאוויר.
    בניגוד לתכנים באתרי התדמית, התכנים באתר תוכן יהיו מקצועיים ויתמקדו בנושא בו עוסק האתר (באתר תוכן של שרברב תוכלו למצוא טיפים כיצד להחליף ברז, בעוד אתר תוכן של קוסמטיקאית, למשל, יסביר לכם כיצד לפתח את שיגרת טיפוח עורכם).
    לאתרים מסוג זה מספר מטרות: הראשונה בהן היא יצירת תדמית מקצועית בעיני הגולשים/הלקוחות הקיימים והעתידיים של העסק, ואילו השנייה היא קידום במנועי החיפוש ודירוגו של האתר גבוה ככל הניתן בתוצאות החיפוש בגוגל (מה שיקנה לו חשיפה רבה למספר גדול יותר של גולשים).
  • חנות וירטואלית
    (מכונה גם חנות אונליין, קניון וירטואלי, Ecommerce ואתר מסחר אלקטרוני)
    אתר מכירות אונליין המציע לגולשים אפשרות רכישה מקוונת של מוצרים, ללא צורך במענה או בתיווך אנושי. חנות כזו פותחת בפני בעלי עסק אפשרויות רבות של מכירת מוצרים גם ללקוחות שאינם נמצאים בעיר או במדינה שלו, תוך חיסכון בעלויות כוח אדם ובעלויות הנלוות להחזקתה (ואחזקתה) של חנות "אמיתית". אתרים כאלה מבוססים על מערכת ניהול מוצרים אשר ניתנת להפעלה על ידי הלקוח, ומרגע שעולה האתר לאוויר, הלקוח יכול לבצע כמעט את כל הפעולות בו בעצמו.

 

למה אתם זקוקים דווקא ל-Smart Web?
כפי שכבר הבנתם, מתוך אפיון סוג האתר הנדרש לכם, נגזרים כל הפרטים האחרים שלו – המבנה, מספר העמודים, העיצוב והגרפיקה, סוג האינטראקציה שהוא מנהל עם הגולשים בו וכד'. לכן, אפיון מקצועי של צרכי הלקוח (אתם! J) נחשב לשלב ההכרחי על מנת לבנות אתר אפקטיבי ויעיל.
לנו, ב-Smart Web יש רקורד של מאות אפיונים מדויקים, שהובילו, כמובן, לבניית מאות אתרים מוצלחים.

 

אם האתר שלכם חשוב לכם,
זה הזמן ליצור איתנו קשר!
 050-2550542
admin@smart-web.co.il